مقالات

دعای بخت گشایی سوره احزاب برای دختران مجرد – خواص سوره احزاب

دعای بخت گشایی

سلام به همه عزیزان جواهری رضوی و خوشحالیم که یکبار دیگر مارا انتخاب کردین🙏.

خرید سوره احزاب یک دعای بخت گشایی برای دختران مجرد یک خانه می باشد.بله از خواص سوره احزاب بخت گشایی و افزایش رغبت مردان برای ازدواج با آن دختران می باشد.این سوال خیلیا بود که آیا دعای بخت گشایی سوره احزاب واقعیت دارد یا خیر.همونطور که مشخص شد دراین مقاله قصد دارم تا برای شما به طور کامل درباره سوره احزاب و متن سوره احزاب برای ازدواج و خواص این دعای بخت گشایی صحبت کنم.این سوره توسط معصومین بسیار توصیه شده است.

سوره احزاب به چه معناست؟

اگر بخواهیم به معنی لغوی احزاب بپردازیم ، احزاب به معنای گروه ها می باشد.درواقع این سوره اشاره دارد به متحد شدن قبایل عرب که میخواستند شهر مدینه را فتح کنند.که همان جنگ خندق مشهور می باشد .درواقع این جنگ باعث نازل شدن سوره احزاب می شود که روایت مسلمانان و سرنجامشان دراین سوره آمده است.سوره احزاب یکی از سوره های مدنی قران مجید به حساب می آید.درمحتویات سوره احزاب به خیلی چیز ها اشاره شده است اما چیزی که باعث شد یکی از خواص سوره احزاب ، دعای بخت گشایی باشد اساره به ازدواج پیامبر اکرم می باشد.اشاره به این امز باعص شد تا سور ه احزاب به عنوان یک دعای بخت گشایی در بین مردم رواج پیدا کند.

دیگر اشارات سوره احزاب ، دعای بخت گشایی:

دراین سوره احزاب ، دعای بخت گشایی ، درباره حجاب گفته شده است این یکی از اشارات سوره احزاب می باشد.

یکی دیگر از این اشارات به اهمیت معاد می باشد.سوره احزاب به معاد هم اشاره کرده است.در این سوره شکست کفار توسط مسلمانان هم اشاره شده است.

به اهمیت پرستش خداوند اشاره کرده است که از کافران اطاعت نکرده و به پرستش خدا بپردازیم.دراین سوره به قوانین دوره جاهلیت هم شاره شده است.

در سوره احزاب به وظیفه هایی که همسران پیامبر اکرم داشتند هم اشاراتی شده است.

پیامبر اکرم درباره سوره احزاب می فرمایند که هرکس بتواند سوره احزاب را بخواند و همینطور هم به خانواده خودش هم یاد بدهد از عذاب شب اول قبر محافظت می شود.

امام صادق علیه السلام می فرمایند که عرکس سوره احزاب را زیاد در طول رو بخواند در قیامت کنار پیامبر خواهد بود.

دعای بخت گشایی - جواهری رضوی

آداب نوشتن سوره احزاب برروی کاغذ چیست؟

اگر میخواهیم که متن سوره احزاب برای ازدواج رو برروی کاغذ بنویسیم باید یک سری نکات رو حتما رعایت کنیم.

دعای بخت گشایی توصیه شده است که روی پوست آهو نوشته شود.اما لازم نیست که مثل دعای حرز امام جواد همیشه سوره احزاب رو با خودتان همراه داشته باشید.اینکار لازم نیست بلکه باید متن نوشته شده سوره احزاب را درون یک ظرف شیشه ای تمیز و یا کوزه در بسته قرار دهیم و در خانه بگذاریم.لازم به ذکر است که یک دعای بخت گشایی سوره احزاب برای تمامی دختران مجرد آن خانه کافی می باشد.علاوه براین ها اگرمی خواهید تا از خواص سوره احزاب بهره مند شوید باید از یک سری کارهاهم دوری کنید تا این دعا برای شما تاثیر گذار باشد.

برای بهره مدی از خواص دعای بخت گشایی ازاین کارها دوری کنید:

برای اینکه بخواهید از تمامی خواص سوره احزاب برخوردار شوید و از دعای بخت گشایی نهایت استفاده رو ببرید اولا باید نمازه های واجبتان را بخوانیدو ودوما نباید بگذارید تا نماز های واجبتان قضا شود.این کار باعث می شود تا از خواص سوره احزاب بهره مند نشوید.

اگر در قلبتان کینه ای دارید باید آن را از قلبتان دور کنید.اگر از کسی کینه و یا نفرت دارید بعث می شود قلب شما ناپاک شود و دیگر سوره احزاب برای شما تاثیر گذار نخواهد بود.پس به دور از نفرت و کینه باشید.

برای اینکه خواسته شما براورده شود باید به این کارها ایمان داشته باشید و نامید از اجابت نباشید.همین ناامیدی تاثیرات بدی دارد که شمارا از برخورداری از خواص دعای بخت گشایی دور می کند.

داشتن نیت های شوم در ذهن ، مارا از اجابت خواسته مان دور می کند و همینطور بددهنی هم همین تاثیر بد را خواهد داشت.

اگر به بخشندگ را ترک کنیم بازهم باعث می شود که دعایمان اجابت نشود و همینطور صدقه راهم نباید ترک کنید.و به طور کل دوری از هرگونه اخلاق بد باعث می شود تا از خواص سوره احزاب بهتر و بهتر برخوردار شوید.

خرید و قیمت سوره احزاب کامل دست نویس روی پوست آهو ، دعای بخت گشایی - جواهری رضوی

آداب نوشتن سوره احزاب برروی کاغذ:

همانطور که قبل تر گفته شد توصیه شده است تا دعای بخت گشایی بروی پوست آهو نوشته شود.برای نوشتن هم باید از اعمالی گفته شد به دور باشید.گفتن این نکته هم لازم است که نوشتن دستی خیلی بهتر از این است که سوره احزاب کپی پرینت شود.هرچند اینکار هم مشکلی ایجاد نمی کند و میتوانید از خواص سوره احزاب برخوردار شوید.خواندن سوره احراب هم ایرادی ندارد ولی خوب توصیه شده است که روی پوست اهو نوشته شود خیلی بهتر می باشد.حالا برای نوشتن باید چطور انجام بدهیم.جواهری رضوی با رعایت همه آداب و روی پوست آهو با کیفیت سوره احزاب را برای شما فراهم کرده است.

برای اینکه بتوانید درست وصحیح بنویسید همانند نوشتن حرز امام جواد و یا حرز شرف الشمس ، باید در ساعات سعد اقدام به نوشتن کنید و از نوشتن در ساعات قمر در عقر دوری کنید.ساعات قمر در عقر یک اتفاق کیهانی می باشد که در ماه 2 الی 3 روز اتفاق میافتد و برای تعیین این روزها به تقویم نجومی باید مراجعه کنید.بهتر می باشد که وضو داشته باشید و رو به قبله متن سوره احزاب برای ازدواج را بنویسید.دعارا در ظروف شیشه ای تمیز و یا کوزه ای تمیز نگه داری کنید.

روایات درباره دعای بخت گشایی سوره احزاب:

در روایات امده است که سوره احزاب و دعای بخت گشایی برای افزایش خواستگار بسیار مناسب می باشد و میل و رغبت مردان مجرد را هم افزایش می دهد.معتبرترین توصیه ها توسط امام صادق (ع) و پیامبر اکرم نقل شده است که باهم درادامه متوجه آن خواهیم شد.

روایت پیامبر اکرم درباره دعای بخت گشایی:

پیامبر اکرم درباره سوره احزاب و دعای بخت پشایی می فرمایند (تفسیرالبرهان، ج4، ص407): که اگر این دعا با رعایت آداب برروی پوست آهو نوشته شود و در خانه درون ظروف شیشه ای و یا کوزه نگه داری شود خواستگار برای آن دختر و یا خواهران و بستگان آن دختر بیشتر خواهد شد.

روایت از امام صادق (ع) درباره خواص سوره احزاب:

امام صادق علیه السلام هم درباره دعای بخت گشایی سوره احزاب می فرمایند (تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۸-البرهان):اگر دختر مجردی درخانه مجرد باشد و ازدواج نکرده باشد ، سوره احزاب را درون یک قوطی سربسته روی پوست آهو درون خانه دختری که نتوانسته ازدواج کند پنهان کنید.به اذن خواوند متعال بخت آن دختر باز خواهد شد و نه برای یک دختر بلکه برای تمامی دختران آن خانه موثر می باشد و یکی از معتبرترین خواص سوره احزاب ، دعای بخت گشایی می باشد.

خب پس بااین دو روایت معتبر ما متوجه شدیم که سوره احزاب به شدت برای افزایش خواستگار موثر می باشد و یک دعای بخت گشایی عالی به حساب می آید.اما یادتان باشد که باید آداب نگهداری و نوشتن آن را هم رعایت کنید تا به آرزوی قلبیتان که ازدواج هست برسید.

دعای بخت گشایی سوره احزاب - جواهری رضوی

تعدادی نکته برای دعای بخت گشایی:

اول اینکه برای نوشتن دعای بخت گشایی سوره احزاب نگذاشتن اعراب مانعی ندارد و مشکلی را ایجاد نمی کند.شاید این سوال برایتان پیس بیاید که آیا نوشتن روی پوست آهو کار غیر انسانی نمی باشد.باید بگویم خیر.بنابه قران کرین که می فرماید تمامی خشکی و دریا را برای تو آفریدم ، پس گوست آهو با ذبح اسلامی هیچ مانعی ندارد.برای نوشتن سوره احزاب هم زمان خاصی را بیان نکرده اند ولی همانطور که قبل تر گفتم درساعات سعد باشد و در ساعات قمر در عقرب ننویسید.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که فقط روی پوست آهو باید نوشت؟بنا به احادث پیامبر اکرم و امام صادق علیه السلام بله توضیه شده است که روی پوست آهو نوشته شود چرا که درآن زمان هم می توانستند روی پوست بز و یا دیگر حیوانات اهلی هم دعای بخت گشایی را بنویسند اما روی پوست آهو نوشته شده است.سوره احزاب هیچ گونه چله ای برای ازدواج ندارد و برای بهره بردن از خواص سوره احزاب فقط گفته شده است که روی پوست آهو نوشته شود.همچنین سوره احزاب هیچ گونه ختمی ندارد.

دعای بخت گشایی سوره احزاب - جواهری رضوی

دعا های توصیه شده برای افزایش خواستگار و ازدواج:

به غیر از دعای بخت گشایی سوره احزاب دعاهای دیگری هم توصیه شده است که باهم می خوانیم.

سوره طه:یکی از ادعیه های توصیه شده توسط پیامبر اکرم سوره طه می باشد.پیامبر اکرم می فرمایند(تفسیر البرهان ج3 ص696):هرکس که برای رفتن به خواستگاری سوره طه را بنویسد و درون یک پارچه سبزی قرار دهد ، خواستگاری برای مفید خواهد بود و نتیجه مثبتی برای وی خواهد داشت.سوره طه برای بخت گشایی مفید می باشد.

امام ضاذق علیه السلام هم می فرمایند:هرکسی که از خواستگاری رفتن جوب منفی میگیرد و یا خواستگاری ندارد ، سوره طه را نوشته و با آب بشوید و با آن آب صورت خود را نیز خیس کند.این کار بعاث می شود که در امر ازدواج برایش آسانی اتفاق بیافتد.

درآیات 131 و 132 طوره طه اشاره به بخت گشایی شده است.

سوره فرقان آیه 74 برای دعای بخت گشایی:

یکی دیگر ادعیه ها برای دعای بخت گشایی سوره فرقان می باشد.آیت الله بهجت این آیه را نقل کرده اند وقتی ازایشان پرسیدند که یک دعا برای افزایش بخت دختران معرفی کنند.

رَبّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیّاتِنا قُرّهَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتّقینَ إِمامًا(سوره فرقان آیه 74)

البته ایت الله بهجت امری دیگر هم برا گشایش بخت فرمودند:که نماز جعفر طیار خوانده شود و دعایی که در کتاب زادالعماد امده را بخواند و بعد از آن به سجده برود  گریه کند ، هرچند اگر گریه کم باشد.این کاررا تا براورده شدن حاجت ادامه دهد.

سوره های بیان شده توسط امام علی علیه السلام برای دعای بخت گشایی:

امام علی علیه السلام فرمودند که در ابتدا دو رکعت نماز خوانده شود و در هر رکعت سوره های فاتح الکتاب و یس را بخواند.بعد از اتمام نماز و بعد از حمد این دعا را بخواند:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَةً صَالِحَةً وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً قَنُوعاً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَى أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سُرَّتْ وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی  وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا أَسْأَلُکَ وَ لَا أَجِدُ إِلَّا  مَا قَسَمْتَ لِی فَمَنْ فَعَلَ ذَلِکَ أَعْطَاهُ اللَّهُ مَا سَأَلَ ثُمَّ إِذَا زُفَّتْ إِلَیْهِ وَ دَخَلَتْ عَلَیْهِ فَلْیُصَلِّ رَکْعَتَیْنِ ثُمَّ لْیَمْسَحْ یَدَهُ عَلَى نَاصِیَتِهَا وَ لْیَقُلِ اللَّهُمَّ بَارِکْ لِی فِی أَهْلِی وَ بَارِکْ  لَهَا فِیَّ وَ مَا جَمَعْتَ بَیْنَنَا فَاجْمَعْ بَیْنَنَا فِی خَیْرٍ وَ یُمْنٍ وَ بَرَکَةٍ وَ إِنْ جَعَلْتَهَا فُرْقَةً فَاجْعَلْهَا  فُرْقَةً إِلَى خَیْر

آیه 24 سوره قصص برای گشایش بخت:

آیه 24 سوره قصص اشاره به حضرت موسی دارد که وقتی در حال گرسنگی و بی سرپناه این دعارا خوانده و به اذن خداوند شعیب دخترش را به دنبال حضر موسی می فرستد و حضرت موسی داماد آن خانواده شدند.

رَبِ ِانّی لِما اَنزَلتَ اِلیَّ مِن خَیرٍ فَقیر

دعای یستشیر برای افزایش بخت:

ایت الله شوشتری گفته اند که این دعا اگر به مدت 40 روز بعد از نماز صبح خوانده شود و به معنی آن دقت شود برای گشایش بخت مفید خواهد بود.

حرز امام جواد و حرز شرف الشمس:

این دوحرز هم برای بخت گشایی مفید هستند و در خواصشان بخت گشایی آمده است.برای اطلاع از خواص این دوحرز و بدست آوردن اطلاعات کافی روی لینک های زیر کلیک کنید.

حرز امام جواد چیست؟

آیا از خواص شرف الشمس اطلاعی دارید؟

تمامی این ادعیه ها توصیه شده توسط معصومین و بزرگان دین اسلام بود که برای دعای بخت گشایی مفید و موثر خواهد بود.

کلام آخر جواهری رضوی:

از بین این ادعیه ها خب سوره احزاب بسیار معروف تر و مشهور تر می باشد.خیلی به خواص سوره احزاب اشاره شده است که برای دعای بخت گشایی بسیار مفید است.پس اگر به دنبال افزایش خواتسگار هستید سوره احزاب بهترین گزینه برای شما می باشد.

شما عزیزان می توانید برای خرید سوره احزاب برروی پوست آهو به جواهری رضوی مراجعه کنید.www.javaheryrazavi.com

موفق و پیروز باشید.💕

یک خبر ویژه:

یک خبر بسیار ویژه برای شما عزیزان ، اونم اینکه با توجه به نزدیک شدن به زمان حکاکی شرف شمس در روز 19 فروردین ، برای اینکه بتوانید با نیت خود و یا اطرافیانتان شرف الشمس سفارش بدهید ، می توانید از صفحه خرید شرف الشمس در مشهد همین الان اقدام کنید.ارسال برای تمامی نقاط کشور می باشد.

 

مطالب مرتبط برا خواندن:

شرف الشمس تمام و کمال

حرز امام جواد چیست؟

 

 

این مقاله در تاریخ 14 آذز 1401 و معادل 5 دسامبر 2022 بروزرسانی شده است.

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

دیدگاهی در مورد “دعای بخت گشایی سوره احزاب برای دختران مجرد – خواص سوره احزاب

  1. جواد ضیا گفت:

    خیلی مطلب خوبی بود

    1. admina گفت:

      ممنون جواد عزیز خیلی خوشحالیم که استفاده کردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *