مقالات

خواص عقیق سرخ( سنگ عقیق قرمز) تمام و کمال

خواص عقیق سرخ - جواهری رضوی

عقیق سرخ یکی از سنگ های قیمتی و بسیار زیبا می باشد که از دیرباز از این سنگ در بسیاری از کار استفاده می شده است.خواص عقیق سرخ هم یکی از دلایلی می باشد که این گوهر کاربرد های فراوانی را دارا می باشد.یکی از این کاربرد ها انگشتر سازی و استفاده از عقیق سرخ به عنوان نگین انگشتری خواهد بود.در این مفاله به طور کامل به خواص عقیق سرخ و عقیق قرمز خواهیم پرداخت.اما ابتدا تاریخچه سنگ عقیق قرمز را باهم می خوانیم.

تاریخچه سنگ عقیق سرخ:

سنگ عقیق سرخ را به نام کارنلین نیز می شناسند.عقیق قرمز از خانواده کلسدونی ها می باشد که یک نوع کوارتز هستند. عقیق سرخ طیف های رنگی متنوعی دارد. این طیف ها شامل: قرمز نارنجی، قرمز قهوه‌ای و نارنجی قهوه‌ای است و همچنین دوحالت شفاف و مات دارد.خب طبیعی هست که هرچقدر رنگ این سنگ به سمت قرمز باشد ، ارزش آن نیز بالاتر می رود.در ببین انگشتر های عقیق ، خرید انگشتر عقیق سرخ بسیار رواج دارد و در بین عقیق های دیگر این عقیق بیشترین طرفدار را دارد.بخاطر رنگ زیبایی که دارد ، روی انگشتر بسیار زیبا می شود و روی نگین نیز حکاکی نام های مقدس ائمه هم انجام می شود که زیبایی آن را در تصویر پایین مشاهده می کنید.

معمولا عقیق هایی که روی انگشتر هستند همگی بهینه سازی شده دست انسان های خواهند بود.برای جلوه بیشتر آن ها را رنگ می کنند و حرارت می دهند.اما عقیقی که از دل کوه بیرون می آید و دستکاری روی آن انجام نشده است ، بهترین نوع عقیق می باشد.عقیق سرخ در کشور های زیادی در آسیا یافت می شود.عقیق چینی و عقیق هندی نیز شاید به گوشتان رسیده باشد.در ایران هم عقیق خراسانی و عقیق یمنی نیز یافت می شود و البته بهینه سازی می شود.در ادامه شما را با خواص عقیق سرخ آشنا خواهم کرد.

خواص عقیق سرخ در روایات - جواهری رضوی

 

خواص عقیق سرخ یا عقیق قرمز:

خواص عقیق سرخ بسیار برای بدن و روح انسان مفید می باشد.به همین دلیل بسیاری از افراد به سمت تهیه این گوهر الهی می روند.عقیق سرخ خواص درمانی بسیار زیادی دارد که باهم آن ها را مرور می کنیم.درضمن خواص عقیق سرخ در روایات زیادی نیز آمده است ، آن ها راهم در ادامه به شما خواهم گفت.

  • از خواص سنگ عقیق سرخ برای بدن می توان به تقویت کننده دستگاه تولید مثل اشاره کرد.عقیق سرخ در تماس با بدن خواص زیادی را برای بدن انسان خواهد داشت.
  • اگر در سخنرانی هایتان دچار مشکل هستید ، عقیق سرخ اینکار را برایتان آسان می کند.البته باید همراهتان باشد.
  • معنویت انسان را تقویت می کند.همانطور که از امام علی علیه السلام نقل است : دو رکعت نماز با سنگ عقیق بهتر است از هزار رکعت نماز بدون سنگ عقیق.
  • اگر در انجام دادن کاری شچاعت و شهامت لازم را ندارید ، میتوانید از عقیق سرخ بهره بگیرید و آن را همراه خود داشته باشید تا در انجام دادن کار ها شهامت لازم را پیدا کنید.
  • یکی از خواص عقیق قرمز کاهش استرس و اضطراب می باشد.بسیار در درمان استرس مفید و موثر است.
  • کمک به بهبود میگرن و سردرد های عصبی
  • بسیاری از بیماری های پوستی را درمان می کند.بیماری های پوستی مثل آکنه.بیماری هایی مثل کمر درد ، پادرد ، استخوان درد و …. را نیز بهبود می بخشد و به بدن شما در بهبودی سریع تر این درد ها کمک می کند.
  • اگر فردی هستید که به دنبال آرامش هستید ، عقیق سرخ یکی از سنگ هایی هست که آرامش را درون شما افزایش می دهد.
  • ممکن است در زندگی روزمره خود گاهی با کاهش عزت نفس روبرو شوید و کاری را که لازم است را نتوانید به درستی انجام بدهید.به همراه داشتن عقیق قرمز میتواند به اقزایش عزت نفس شما بسیار زیاد کمک کند.
  • غدد درون نیز در بدن را تنظیم می کند.
  • تنطیم سیستم عصبی در بدن از مهم ترین خواص عقیق سرخ می باشد.با به همراه داشتن سنگ عقیق سرخ به بهبود سیستم عصبی بدن مصرف کننده بسیار کمک می کند.
  • عملکرد معده را بهبود می بخشد.یکی از سنگ هایی که بسیار برای بدن و معده مفید است ، عقیق قرمز هست.به بهبود عملکرد معده در بدن شما بسیار کمک خواهد کرد.
  • اگر روزانه انرژی های منفی زیادی را به خود جذب می کنید ، عقیق سرخ به همراه داشته باشید.عقیق سرخ انرژی های منفی را از شما دور می سازد.
  • بدن شما را پاکسازی می کند.عقیق سرخ چاکرای دوم و سوم بدن مصرف کننده را تنظیم می کند و باعث ایجاد تعادل در بدن خواهد شد.
  • اگر فردی هستید که دچار اختلالات رفتاری هستید عقیق سرخ می تواند بهترین گزینه برای بهبود این مورد باشد.

خواص عقیق سرخ در روایات:

روایات زیادی وجود دارد که به خواص عقیق سرخ اشاره داشته است.یکی از این روایات و سخنان در بالا گفته شد.

<<امام علی علیه السلام فرمودند:دورکعت نماز به همراه سنگ عقیق بهتر است از هزار رکعت نماز بدون سنگ عقیق>>

از این روایت به راحتی می توان دریافت که وجود عقیق چقدر میتواند در زندگی ما انسان ها کمک رسان باشد.پس به راحتی از کنار این گوهر آسمانی نباید گذشت.در این قسمت به خواص عقیق سرخ در روایات اشاره خواهم کرد.

  1. فقر و تنگدستی را از بین می برد و فرد از فقر محافظت می کند.
  2. یکی از آرزوهای بزرگ ما انسان ها عاقبت بخیری می باشد.عقیق قرمز باعث عاقبت بخیری فرد خواهد شد.
  3. از ایجاد نفاق جلوگیری می کند.
  4. بسیار توصیه شده است که در سفر ها از عقیق استفاده کنید.برای این که شما را از آسیب ها بدور خواهد داشت و مانند یک لایه محافظتی برای شما عمل می کند.
  5. پریشانی را از مصرف کننده درو می کند و از گمراهی وی را در امان نگه میدارد.
  6. عقیق غم و اندوه را از فرد دور می کند و از وی در برابر هرگونه اندوه محافظت می کند.

امام علی علیه السلام فرمودند: اگر سنگ عقیق قرمز را همراه خود داشته باشید یکی از نشانه های ایمان و دین داری است.

امام باقر علیه السلام فرمودند: از هر کدام از سنگ های عقیق با رنگ های سفید، قرمز، یا زرد همراه خود داشته باشید که این سه عقیق کوه هایی در بهشت هستند و هر کس یکی از آن ها را همراه داشته باشد از شیعه های آل محمد محسوب خواهد شد.و سپس میفرمایند: سنگ عقیق قرمز باعث می شود دارنده ی آن خیر و خوشی ببیند، رزق و روزی او حلال و بیشتر شود، از تمام حوادث و بلاها در امان بماند، ترس و هراسی از کسی نخواهد داشت، از ستم های حاکمان دور می ماند.

این هم از خواص عقیق سرخ در روایات.البته روایات زیادی هستند که به این خوصا عقیق قرمز اشاره می کنند.این همه روایت نشانه این است که وجود عقیق سرخ در زندگی بسیار واجب است و بزرگان دینی ما نیز از این سنگ استفاده می کردند.

خواص عقیق قرمز - جواهری رضوی

سنگ عقیق اولین سنگ ولایت مدار:

سنگ عقیق همانطور که میدانید در زنگ های مختلف در دسترس می باشد که بهترین آن ها عقیق سرخ می باشد.در این مقاله درباره خواص عقیق سرخ به طور کامل توضیح داده شد.در این قسمت فضیلت های سنگ عقیق را برای شما خواهم گفت.

امام رضا (ع) فرمودند:« در روز غدیر، خداوند ولایت علی (ع) را بر آسمان های هفت گانه و سپس بر کوه ها عرضه داشت. اولین کوه هایی که به ولایت اقرار نمودند، سه کوه بودند: کوه عقیق، کوه فیروزه و کوه یاقوت.»پس سنگ عقیق از جمله اولین سنگ های ولایت مدار می باشد.

پیامبر اکرم (ص) به امام علی (ع) فرمودند:« ای علی! انگشتر را در دست راست کن تا از مقربان الهی باشی.حضرت علی (ع) پرسید: چه انگشتری را در دست کنم؟ پیامبر فرمود: عقیق قرمز؛ زیرا اوّلین کوهی بود که به وحدانیّت خداوند، به نبوت من و به وصی بودن تو یا علی و امامت فرزندان تو و اینکه بهشت برای محبان تو و شیعیان فرزندانت است، اقرار کرد.»با این سخن میتوان دریافت که سنگ عقیق سرخ اولین سنگی است که ایمان به خدا آورده است.
امام صادق (ع) فرمود:« دوست دارم که هر مؤمنی پنج انگشتر را در دست داشته باشد (یکی از آنها) عقیق است و آن مخلص ترین نگین ها برای خدا و ما اهل بیت است و این خاصیت سنگ عقیق است …».

شخصی خدمت امام (ع) عرض کرد: فدایت شوم! چه نگینی بر روی انگشتر بگذارم؟ حضرت فرمود:« ای بشیر! چرا از استفاده عقیق قرمز و زرد و سفید غافلی؟ زیرا این سه، سه کوه در بهشت هستند؛ عقیق قرمز بر در خانه رسول خدا (ص) سایه افکنده است و عقیق زرد بر خانه فاطمه زهرا(س) در بهشت و سفید نیز بر خانه امیرمؤمنان (ع) در بهشت سایه افکنده است و همه ی این خانه ها یکی است… و به راستی این سه کوه، خدا را تسبیح و تقدیس و تمجید می گویند و برای دوستداران خاندان پیامبر (ص) آمرزش می طلبند».

پیامبر اکرم (ص) در خصوص شب معراج می فرمایند:« آن قدر به پروردگار نزدیک شدم که نزدیک تر از آن قابل تصور نیست. خداوند در آنجا با من میان دو کوه عقیق سخن گفت»

با این همه سخن از پیامبر اکرم و امامان دین ، کاملا متوجه میشویم که سنگ عقیق و بخصوص سنگ عقیق سرخ بسیار برای شیعیان حائز اهمیت هست و هر شیعه و مسلمانی باید این عقیق را به همراه داشته باشد.

کلام پایانی:

تمامی این مقاله و خواص عقیق سرخ برای این به شما گفته شد که بدانید سنگ عقیق بسیار برای بزرگان دینی ما مهم بوده است و در باره عقیق و بخصوص عقیق سرخ سخن زیاد نقل کرده اند.این سحنان بخاطر این است که ما به اهمیت به همراه داشتن عقیق سرخ پی ببریم و آن را کنار خود داشته باشیم.پس انگشتر عقیق سرخ در دست داشته باشید که مورد اطمینان پیشوایان دینی ما و خداوند متعال می باشد.

برای تهیه انگشتر عقیق سرخ مردانه و زنانه هم میتوانید به وب سایت اینترنتی جواهری رضوی مراجعه داشته باشید و یا به آدرس روبرو مراجعه کنید.در ادامه من دلایل خرید از جواهری رضوی را به شما خواهم گفت.

  1. در جواهری رضوی شما میتوانید با اطمینان کامل به خرید انگشتر های عقیق سرخ بپردازید.همه محصولات عقیق سرخ دارای ضمانت طلایی می باشند و کارت ضمانت خدمت شما عزیزان ارسال خواهد شد.
  2. این فروشگاه اینترنتی دارای نماد الکترونیکی اطمینان می باشد.این نماد از سمت وزارت تجارت صادر می شود.این بدنی معناست که فروشگاه جواهری رضوی مورد اطمینان وزارت تجارت خواهد بود.این نماد را میتواند در پایین سمت راست مشاهده کنید.روی آن کلیک کنید تا تمامی اطلاعات مارا ببینید.
  3. تمامی ارسال ها رایگان انجام می شود و به همراه قاکتور رسمی خدمت شما عزیزان تقدیم خواهد شد.
  4. برای تشکر و قدردانی از اعتماد شما عزیزان ما چهار هدیه در صفحه هر محصول قرار دادیم.شما میتوانید از بین این هدایای ارزشمند یک را به دلخواه انتخاب کنید و ما به همراه سفارش شما ارسال می کنیم.

تمامی این خدمات بخاطر این است که شما خرید انگشتر عقیق سرخ خود را با اطمینان و آرامش خاطر انجام بدهید.چرا که شما لایق بهترین ها هستید.موفق باشید.❤️

این مقاله در تاریخ 24 خرداد 1403 و معادل 13 ژوئن 2024 تنظیم شده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

2 نظر در “خواص عقیق سرخ( سنگ عقیق قرمز) تمام و کمال

  1. رضا پزشکی گفت:

    مقاله خیلی خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *